dimecres, 27 de febrer del 2013

FILOFOTO







He fet aquesta foto després de fer un gol i relaciono aquest fet amb la solidaritat i la cooperació en equip.
La alegria que es té quan tot el treball fet per cada jugador es reflecteix en el resultat i saber que el gol és de tots i no només de que ha empentat la pilota dintre.
He elegit aquesta foto per reflectir i mostrar la essència dels esport en equip i la importància que tenen aquests en la educació i la forma de ser de cada persona.
Els esports en equip ajuden a la societat a ser mes generosa i humil, i a valorar el treball de cada persona i no tan l’egoisme i l’individualisme.
La societat actual, com podem veure recentment en política, està canviant cap a pitjor. Ja no es respecta el treball conjunt i cada persona pensa únicament en el seu bé i en els seus interessos per sobre dels altres.
Com diu la famosa frase de Alexandre Dumas “Todos para uno y uno para todos” la solidaritat significa donar-ho tot pel demés i esperar el mateix dels altres cap a tu, volaran el respecte i la confiança.
També he trobat interesant la frase de Juan Pablo II que diu “La solidaridad no es un sentimiento superficial, es la determinación firme y perseverante de empeñarse por el bien común, es decir, el bien de todos y cada uno para que todos seamos realmente responsables de todos”. En aquesta frase queda clar que la solidaritat no és superficial, sinó que, és una forma de pensar en la que t’has d’esforçar i on és precís compartir, col·laborar, servir, ajudar o deixar-se ajudar, o simplement  «estar».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada